Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie kolových podvozků mobilních strojů
Olšovský, Petr ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je shrnout základní poznatky o různých typech kolových podvozků u současných strojů. Součástí práce je výčet požadavků kladených na konstrukci podvozku, podle kterých se též volí podvozek k použití u konkrétního stroje. Dále se práce zaměřuje na výčet různých používaných konstrukčních řešení pohonu, pneumatik, stabilizačních zařízení a způsobů řízení. Tato konstrukční řešení jsou srovnána a jsou uvedeny jejich výhody i nevýhody. Popsány jsou také důležité konstrukční prvky podvozků.
Tyre Radial Stiffness Measurement
Novodomský, Tomáš ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with the radial stiffness of a tyre. The first part of is devoted to a brief description of a tyre construction. The next part is devoted to measuring the radial stiffness of a tyre and the design of a new measuring device. The last part of the thesis deals with the influence of the radial stiffness of a tyre on the vertical dynamics of ta vehicle and simulations of this effect in the MATLAB / Simulink software.
Osud mikroplastů v půdě
Kameníková, Eliška ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Kučerík, Jiří (vedoucí práce)
Problematika mikroplastů, malých plastových částeček unikajících do životního prostředí, je dnes velmi diskutovaným tématem. Ukazuje se totiž, že mikroplasty nejsou zcela inertní a mají vliv na jednotlivé složky životního prostředí. Existují studie popisující negativní vliv mikroplastů například na faunu a flóru nebo na lidské zdraví, vlivy na kvalitu půdy ale stále nejsou dostatečně popsány. Tato práce si klade za cíl sledovat některé krátkodobé a střednědobé účinky které by mikroplasty na půdu mohly mít. V rámci této práce byla provedena série experimentů s cílem zmapovat osud mikroplastů v půdě. Sledovány byly změny termické stability půdní organické hmoty, půdní respirace, množství vody a půdní agregace v závislosti na čase inkubace. Testovány byly tři typy zemědělské půdy (černozem, kambizem a černice), které byly kontaminovány různými koncentracemi mikroplastů PET a pryže z pneumatik. Výsledky práce potvrdily specifické účinky mikroplastů na vlastnosti půdy, které byly pozorovány i u neinkubovaných vzorků (tedy v čase inkubace 0 měsíců), mikroplasty se v půdě nechovaly inertně a měly vliv například na vlastnosti, texturu a respiraci půdy.
Ukončení životnosti pneumatik
Poul, Ondřej ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popis likvidace pneumatik. S tím souvisí zjištění počtu vyřazovaných pneumatik, možnost a způsobů recyklace a jejich zhodnocení. Součástí je také argumentace o možnosti dalšího využití materiálu. V závěru této bakalářské práce je vymezení trendů budoucího vývoje.
Vliv rotace pneumatiky na aerodynamiku automobilu
Oboňa, Matúš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je popis vplyvu rotácie pneumatiky na aerodynamiku automobilu. Popisuje rozdiely medzi zjednodušenými tvarmi pneumatík obvykle používanými pre CFD a realistickým tvarom pneumatiky. V práci je ďalej analyzovaný vplyv jednotlivých prvkov dezénu a ich vzájomná interakcia, vplyv rôznych pneumatík a rôznych typov karosérii.
Konstrukce zařízení pro měření valivého odporu pneumatiky
Piskoř, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření konstrukčního návrhu měřicího zařízení pro experimentální identifikaci valivého odporu pneumatik. První část je věnována popisu valivého odporu. Popisuje jeho vznik, faktory, které ho ovlivňují, a také metody identifikace valivého odporu. Druhá část této diplomové práce se zabývá samotným konstrukčním řešením zařízení pro identifikaci valivého odporu. Tato část obsahuje také analýzu napjatosti a posouzení bezpečnosti vůči meznímu stavu únavy. Dále se tato práce věnuje výběru vhodné měřící techniky včetně analýzy nejvýznamnějších chyb měření. Poslední kapitola se věnuje finančnímu odhadu nákladů spojených s výrobou a sestavením navrženého měřicího zařízení.
Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla
Kejíková, Barbora ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Práce je věnována pneumatikám osobních automobilů. Teoretická část zahrnuje popis výroby, konstrukce a parametrů pneumatik. Praktická část je tvořena experimentálním měřením, jehož cílem je zjistit vliv hloubky dezénu na brzdné zpomalení vozidla. Nejprve se zaměřuje na přípravu podmínek měření, s následným zpracováním a vyhodnocením získaných dat.
Vliv huštění pneumatik na spotřebu paliva a výkonnost traktorové soupravy
Čuba, Norbert
Bakalářská práce se zabývá vlivem nahuštění pneumatik traktoru na spotřebu paliva, prokluz a výkonnost traktorové soupravy v terénních podmínkách. Zaměřuje se na výstupní parametry stroje jako je prokluz pneumatik a hodinová spotřeba paliva. Vlastní měření těchto parametrů proběhlo při třech různých tlacích v pneumatikách a za dodržení konstantní hloubky zpracování půdy. Výsledkem terénního měření je potvrzení skutečnosti, že na základě nižšího tlaku v pneumatikách vzniká menší prokluz kol a současně menší spotřeba stroje. Tyto výsledky jsou zpracovány v tabulkovém a grafickém provedení.
Měření charakteristik pneumatiky v podélném směru na vozidle Formula student
Dvořák, Daniel ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá podélnou charakteristikou pneumatiky. Cílem je sestavení měřícího řetězce a postupu měření vedoucího k jejímu určení. V úvodní části jsou popsány jednotlivé veličiny důležité pro určení samotné podélné charakteristiky. Následuje popis postupů vedoucích k jejich určení a výčet senzorů nezbytných pro navrženou metodiku. Důraz při návrhu této metodiky je kladen na nízké náklady, minimalizací počtu drahých senzorů, a na opakovatelnost měření. Navržená metodika uvažuje použití naměřených dat v kombinaci s vytvořenými koeficienty anti charakteristik podvozku určenými simulací v softwaru Adams, které zajistí určení přesné hodnoty pod pneumatikou při dodržení navržených postupů. Pro zpracování a vyhodnocení naměřených dat je použit program MATLAB.
Koeficient valivého odporu pneumatik
Hasala, Matěj ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na koeficient valivého odporu pneumatik jak z pohledu faktorů, které tento koeficient ovlivňují, tak z pohledu experimentálních metod pro jeho stanovení. V první části práce jsou detailně rozebrány klíčové faktory ovlivňující koeficient valivého odporu. Následuje popis metod používaných k měření valivého odporu v laboratorních a reálných podmínkách. Práce pokračuje přehledem typických hodnot koeficientu valivého odporu pneumatik různých kategorií, které byly ještě rozděleny do podkategorií a vzájemně porovnávány. Poslední část práce se věnuje principiálnímu návrhu měřicího zařízení pro měření valivého odporu. Návrh zohledňuje cenové náklady a možnost získání osvědčení o technické způsobilosti k provozu vozidla na pozemních komunikacích. V návrhu měřicího zařízení byly vybrány konkrétní měřící přístroje a komponenty potřebné pro homologační proces a byla vytvořena cenová kalkulace známých dílů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.